Κρισναμούρτι |
Η λειτουργία της εκπαίδευσης είναι να επιφέρει απελευθέρωση της ενέργειας
με την αναζήτηση της καλοσύνης, την αλήθειας, ή του Θεού, το οποίο με τη σειρά
του κάνει το άτομο ένα πραγματικό ανθρώπινο ον και επομένως, το σωστό είδος του πολίτη. Αλλά η
απλή πειθαρχία, χωρίς την πλήρη κατανόηση όλων αυτών, δεν έχει κανένα νόημα,
είναι το πιο καταστροφικό πράγμα. Η λειτουργία του
συνδικαλισμού είναι η πλήρης αποχαύνωση των ακολούθων κατ΄ όνομα πολιτών και η
συμπαιγνία με την "αντίπαλη" πλευρά της εργοδοσίας, για το διαμοίρασμα
ή το βόλεμα πρώτα των ίδιων των συνδικαλιστών, με όπλο το πλήθος που ελέγχουν
σε μια μόνιμη προσπάθεια συσκότισης και ψεύδους ίδιο ακριβώς με τους
πολιτικούς.
Μόνο αν ο καθένας σας είναι τόσο καλά μορφωμένος ώστε , όταν φεύγοντας από
το σχολείο να βγει στον κόσμο, γεμάτος ζωντάνια και ευφυΐα, γεμάτος άφθονη
ενέργεια για να μάθει τι είναι αλήθεια, μπορείτε να μην απορροφηθεί απλά από
την κοινωνία.
Διαφορετικά θα πνιγεί, θα καταστραφεί, θα είναι βαθιά δυστυχισμένος για το
υπόλοιπο της ζωής του. Επειδή ακριβώς το ξέρουν καλά αυτό οι
συνδικαλιστές, αντιδρούν στην μόρφωση, απορροφούν την ευφυΐα και ενέργεια των υπηκόων
στην θαμπή πολιτική, κάνοντάς τους αργοκίνητα ζόμπι χρόνια ολόκληρα τόσο στη
ζωή όσο και την εργασία. Το γεγονός ότι ακόμη δεν αντιδρούμε οφείλεται κυρίως
στην απομύζηση κάθε ίχνους ενέργειας που ακόμη διαθέτουμε.
Όπως ένα ποτάμι δημιουργεί τις όχθες που το περιβάλλουν , έτσι η ενέργεια
που αναζητά την αλήθεια δημιουργεί τη δική της πειθαρχία χωρίς καμία μορφή
επιβολής. Και όπως ο ποταμός βρίσκει τη θάλασσα, έτσι αυτή η ενέργεια βρίσκει
την δική της ελευθερία. Αυτό ακριβώς δεν θέλουν οι επαγγελματίες
συνδικαλιστές. Θέλουν την δική τους αλήθεια με σκληρή κομματική πειθαρχία. Να
μην επικρατήσει ποτέ ισότητα, δικαιοσύνη,αξιοπρέπεια και σεβασμός ακριβώς σαν το ποτάμι που βρίσκει την θάλασσα της
δημοκρατίας. Η πειθαρχία έχει νόημα γι΄ αυτούς μόνο όταν τυφλά ακούει κανείς τα
κελεύσματα και τις υποδείξεις τους. Είναι «φασίστες της σκέψης».
Osho |
Αυτό που ονομάζουμε εκπαίδευση δεν είναι καθόλου εκπαίδευση, είναι το
ακριβώς αντίθετο. Εκπαίδευση σημαίνει να βγάζεις κάτι που
βρίσκεται μέσα, να βγάζεις το κέντρο του ανθρώπου στην επιφάνεια, στην
περιφέρεια, να βγάζεις τα ταλέντα του, το ανεκδήλωτο, το κοιμισμένο είναι του
και να το κάνεις να εκδηλωθεί, να το κάνεις ενεργό, δυναμικό. Αυτό είναι η εκπαίδευση.
Αυτό όμως δεν συμβαίνει στο όνομα της εκπαίδευσης. Στο όνομα της εκπαίδευσης, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο: Όλοι παραγεμίζονται με ιδέες. Τίποτα δεν βγαίνει από το πηγάδι. Δεν τραβιέται το νερό του πηγαδιού, αντίθετα, πετιούνται μέσα του πέτρες. Σύντομα,το πηγάδι θα εξαφανιστεί, θα γεμίσει πέτρες. Και τότε θα γίνει λόγιος, θα γίνει προφέσορας. Δεν είναι παρά γεμιστές ντομάτες και τίποτε άλλο. Απλώς άνθρωποι παραγεμισμένοι με κάθε είδους μπούρδες..
Αυτό όμως δεν συμβαίνει στο όνομα της εκπαίδευσης. Στο όνομα της εκπαίδευσης, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο: Όλοι παραγεμίζονται με ιδέες. Τίποτα δεν βγαίνει από το πηγάδι. Δεν τραβιέται το νερό του πηγαδιού, αντίθετα, πετιούνται μέσα του πέτρες. Σύντομα,το πηγάδι θα εξαφανιστεί, θα γεμίσει πέτρες. Και τότε θα γίνει λόγιος, θα γίνει προφέσορας. Δεν είναι παρά γεμιστές ντομάτες και τίποτε άλλο. Απλώς άνθρωποι παραγεμισμένοι με κάθε είδους μπούρδες..
Διαβάστε περισσότερα http://osholand.blogspot.gr/2011/10/blog-post_15.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου